Isnin, 27 April 2015

Ladang Anggur CH 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Hari ni nk kongsikan cerita semalam. Kebetulan semalam ke Kuala Lipis untuk melawat ibu kawan suami yang dah 3 bulan terlantar di Hospital Kuala Lipis.
Sedang elok lalu jalan Menson Sungai Koyan...tertanya kat suami..anggur tak ada musim ker?.Suami pun tak pasti..lalu jea ada signboard Sweet Grapes For Sales..maka terus suami pusing balik. Niat di hati nk beli anggur sedikit dan nk bergambar lebih..


Suka sangat tengok buah anggur yang terjurai ni...


Ladangnya sememangnta bersih dan sesuai utk bergambar..



 Tauke menimbang anggur yang kami beli..baik sangat tauke nya. Rm18 sekilo..kami beli 2 kilo jea.


Ni plak gambar selfi Cheq Da di ladang anggur untuk tahun 2015. Kalau panjang umur tahun depan boleh datang lagi.
Kalau nk tgk ladang anggur tahun lepas. Boleh Klik Di Sini yea.

10 ulasan:

  1. lahai bestnyer kak... kene kumpul duit gak pi CH nih... nnti sampai sana nk roger2 akak la tanya psl ladang anggur nih.... nk petik stoberi kt genting pun ada tp anggur kene naik CH jgk...

    beso2 angurnye kak oi.. kalu dana mau rambang mata... nsb tak blh petik sendiri kui3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh jea..hihihi
      tp ladang anggur kat cni bermusim tau dana..biasa dah 5 dah hbs musim nk kena tunggu bln 7 atau 8 plak musimnya...mmg tak xde guide ni..xjumpa nk cari kebun nya..jauh di ringlet

      Padam
  2. Seronoknya che da..
    Kita tak boleh petik sendiri ke che da..
    Macam tu kena tahu bulan bila musim anggur tu masak ye .. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xboleh kak..sbb tauke jea tahu yg mana manis..ikut musim..kalu hbs musim..sign board diorg turunkan

      Padam
    2. Xboleh kak..sbb tauke jea tahu yg mana manis..ikut musim..kalu hbs musim..sign board diorg turunkan

      Padam
  3. nice entry. jemput singgah blog :)

    BalasPadam
  4. dah macam kat obersi yer cheq da..

    BalasPadam
  5. Katanya tk bermusim cheq da..berbuah sesajer...

    sedapnya...petik sambil mkn..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...