Selasa, 9 Ogos 2016

Resepi kuah lontong terbaik Cikgu Rumsanah

Assalamualaikum w.b.t
Bila dah mengandung ni..nk kata mengidam macam2 yang pelik2 tak de la plak. Cuma teringin nk makan kuah lontong dan acar buah. Bila dah tersebut mulut depan kawan2 tak sangka la plak mereka semua nya ambil berat.
Al kisah nk mkn kuah lontong ni tersebut dpn kawan satu sekolah Cheq Da. Mula2 nk mtk resepi jea..ingat nk bikin sendiri. Selepas raya di bawanya kuah lontong dengan nasi himpit untuk Cheq Da makan katanya. Turut dibawa bersama kuah kacang versinya. Makan semangkuk kecik polisterin tu mmg rasa tak cukup...tambahan plak rassnya sangat sedap dah lemak2. Apa lagi offer plak kat cikgu2 laki..mmg sekejap jea licin nya. Cikgu2 perempuan ada yang tak sempat nk makan.
Jadi semasa jamuan raya tempoh hari...semua cikgu2 mintak buat kan kuah lontong ni. Kali ni mmg byk siap boleh tapau bawa blk. Cheq Da mmg dikhaskan satu pasukan dengannya..jadi mmg tgk step by step cara dia menyediakan kuah lontong dan kacang ni. Nti boleh la masa raya nanti.




Sesi menerai...tudung kuning tu lah cikgu Rumsanah bersama dengan Cheq Sue..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...