Jumaat, 28 Oktober 2016

Baby Nur Aqeela...

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah hari ni dah masuk 15 hari tempoh berpantang. Alhamdulillah juga baby Aqeela tak banyak perangai. Menangis hanya mahukan susu sahaja...kalau tak tido jea memanjang. Senanglah umi kalau tak banyak perangai.
Sekarang barulah berkempatan nk update blog. Maklumlah dalam keadaan cam ni banyak benda kena buat..dulu anak seorang masih takpe..ni anak dah 3 macam2 perangai la plak. Banyak benda yang nk diurus. Nasib si kakak dah dibawa babanya ke CH sebab bersekolah...tinggal si Haziq bersama2 dengan Cheq da. Dah dapat adik ni nakal la plak..maklumlah 4 tahun bezanya dengan si adik. Selalu nk ambil perhatian la plak.
Sepanjang tempoh berpantang ni. Baby Aqeela tak terkena kuning. Alhamdulillah sehari jea pi check di klinik semasa umurnya 3 hari. Total bilirunbin hanyalah 87 sahaja. Lepas tu terus tak pyh ke klinik. Agak2 dia tahu tak de sapa nk pi hantar ulang alik ke klinik ko sebab semua orang sibuk.


Bersalin tepat 8.40 malam...gmbr ni 2 jam keluar dari perut uminya.



Pagi esoknya...belum sampai 24 jam lagi...masa ni menunggu dokumen2 dari doktor sebab dah boleh balik ke rumah.



Setelah beberapa hari...masa ni masih rasa gerun sebab pusatnya masih ada lagi. 10 hari barulah pusat luruh. Pe2 pun dah makin tembam sebab kuat menyusu..

P/s: Bila dah keluar ni rasa kejap jea sehari2...diam tak diam dah pun 15 hari.

10 ulasan:

Norhayati Mohd Isa berkata...

Alhamdulillah..
Dah selamat melahirkan..
Sihat dan bambam baby Aqela ni..
Geram pulak akak tengok..
Selamat berpantang che da..
Sekejap jer dah 15 hari ye..

cheq da berkata...

Tq kak yati...tu la bila dh keluar tu kejap jea kan..

Bbwana adienia berkata...

Alhamdulillah..tahniah cheq da..bertambah lagi ahli keluarga..

cheq da berkata...

Tq bb

norhidana miswan berkata...

sedapnya dpt cium bau bby tuh kak...
selamat pantang ye kak...
tolong peluk cium bby tu bg pihak dana

cheq da berkata...

Dana pun cepat2 timbang baby baru...

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Alhamdulillah. Tahniah cheq da. Comel baby. Semoga sihat sentiasa.

Jobdirumah Buat Duit berkata...

Alhamdulillah..tahniah akak.
Suka saya tengok baby. Semoga cepat besar dan comel sentiasa.

Suzana Ibrahim berkata...

Tahniah Cheq Da dapat baby comel lotey..

Ayu berkata...

Assalam,
wah tahniah dapat baby ya..comelnya..
geram tengok..maklum ler akak dah lama tak jaga baby..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...