Ahad, 13 Januari 2013

SG. MANIK MTB Funride 2013

Salam berbahagia di hari Ahad ini...hari yang cuti yang mana jadual utk persiapan rumah berderet2 menunggu2. Namun hari  ini cheq da tak de bz sangat coz separuh kerja telah diselesaikan semalam..Kalu tak balik ke kampung memang sempat rasanya nak menyiapkan rumah dan menggosok baju untuk stok seminggu bekerja...bukan baju cheq da jea malah baju suami dan anak buah cheq da si Afik..

Ok lah berbalik kita pada n3 hari ni, cheq da nak memuatkan cerita mengenai suami yang menyertai Sg. Manik MTB funride 2013 di langkap,Perak minggu lepas. Ini adalah merupakan penyertaan suami cheq da yang pertama pada tahun ini dan merupakan penyertaan yang kedua sepanjang penglibatannya dalam berbasikal. Suami cheq da memang seorang yang amat gemarkan aktiviti lasak dan gemar juga berkawan2 dengan semua masyarakat...kalu orang tak cari,dia yang pi cari so kalu ke mana2 2 ada juga kawan2nya..

Berbalik kepada kejohanan ni,menurut suami kayuhan basikal yang sejauh 45 kilometer ni tak de sepenat mengayuh di Cameron coz jalan di bawah lurus dan tidak berbukit. Cuma masuk jalan felda jea katanya,,,kebun kelapa sawit...

Apa yang menggembira cheq da yang ingin cheq da kongsikan ialah suami telah mendapat tempat yang pertama dalam pertandingan ni daripada 851 orang yang bertanding. Seronok suami tak terkira sehinggakan dia kata semasa namanya diumumkan dia rasa nak melompat gembira...hahaha...Hadiahnya adalah sebuah basikal jugak..yeala basikal ni kalau nak beli biasa kena kumpul duit dulu kan sebab harganya pun mencecah ribuan ringggit...walauapapun tahniah buat suami dan katanya nanti cheq da la plak kena kayuh basikal 2 nanti...hehe,boleh jgk kuruskan badan...gambar2 yang diambil tak la banyak tapi adalah sekeping 2 untukdikongsikan dalam blog ini....layaaaaaaaaaaannnnnn...


Aksi sebelum perlumbaan yang gelap sikit 2 suami cheq da...0588 angka yang bertuah

Selepas kayuhan..masng2 kepenatan...bersama2 dengan Cameron riders yang seramai 30 orang menyertainya


Gambar ni bila dah menang la 2 dengan rakan yang turut sama memangi tempat ke5...6 pemenang petama telah memenangi basikal...ni nak tayang basikal baru la yea...

4 ulasan:

ogyep yummy mellow berkata...

ogyep dah lama juga tak mengayuh basikal ni.. asyik dok kayuh basikal tak bergerak kat dalam gym aje... hehehe..

Deanna Aris berkata...

hi, nice blog. Follow me back if u dont mind :)

Mieza berkata...

salam kenal cheq da..terima kasih sudi ikut blog mieza..minta maaf mieza agak sibuk lambat mieza balas lawatan cheq da...seronok tgk gamabr naik basikal tu..masa muda2 waktu dok universiti dulu selalu kayuh beskal..bila dah berumur ni rasa macam tak larat pulak nak kayuhnya..sekali sekala layan race beskal mcm syok juga ye...
Mieza harap cheq da sudi menjenguk blog mieza selalu..

zila norazila berkata...

klu akk kayuh sure no corot nie..dh lama x exsecise..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...