Isnin, 2 Mei 2016

Sardin Noxxa

Assalamualaikum w.b.t
Homemade sardin by noxxa. Tak sangka dapat buat sardin sendiri. Rasanya pula tak ubah mcm dalam tin. Tp kesegarannya lagi segar kot dari tin biasa. Sebenarnya membuat buat dalam awal tahun ini. Dah 2 kali buat dengan resepi yang sama. Suami plak suka. Tu yang terlebih suka buat sendiri.



Yang dalam pinggan ini yang sedang dimasak dari sardin homemade. Yang ini Cheq Da tumiskan dan masukkan bawang besar, cili padi serta sedikit kicap untuk membangkit rasa. Garam dan gula tidak dilupa untuk menambah perasa.


Yang ini plak selepas siap di hp kan selama 75minit dengan noxxa. Boleh disimpan di bahagian freezer. Nanti nk mkn..nyahbekukan dan tumis lah cam biasa.
Copy n paste dari blog Jendela dapur Suriati.

Homemade Sardine (periuk Noxxa)
Oleh : Surianti Ramli
1 kg ikan sardin segar - potong kepalanya, buang isi perut dan diperah limau. Biar sebentar untuk menghilangkan hanyir ikan. Cuci bersih.
1/2 tin tomato puree
1/2 botol cili sos
1/4 cawan air
Cara :
Masukkan semua dalam periuk dan set highpressure 75 - 90 minit.
Tunggu sehingga masa tamat dan berbunyi beep beep.
Lepaskan tekanan dan buka tudung periuk. Off kan plug.

2 ulasan:

Husna Rahman berkata...

sy biasa msk nasi goreng je dgn noxxa ni..sng pepagi...6minit dah siap nasi goreng

Puan Wawa berkata...

sedapnyaa..")

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...