Khamis, 23 Jun 2016

Menu 17 Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t
Kebetulan semalam cuti sempena Nuzul Al-quran..maka siaplah bikin 2 jenis cookies iaitu almond crispy dan juga tart nenas gulung. Bermula seawal 10 pagi dan dapat siapkan dalam pukul 7 mlm. So untuk berbuka semalam...disebabkan termasak nasi lebih,suami minta buatkan nasi goreng jea. Nasi goreng pun nasi goreng biasa jea.


Nasi ni sebenarnya makan dengan ayam goreng segera blackpaper ayam mas tp masa ni ayam di dapur lg tak sempat nk snap. Sosej ayam mas tu pelengkap jea..sbb Si Haziq tu jea yg makan..kakak tak makan sosej.


Teringin nk makan samosa ayam...bikin lah cepat2 sebab dah nk hampir berbuka. Nasib semua sempat.


Kerabu pucuk paku ni plak diberi oleh Kak Ct..oklah rezeki di hari Nuzul Quran. Alhamdulillah.


7 ulasan:

Fadzillah berkata...

Sedapnya menu Che Da... Tengok samosa tu... teringinnya nak buat.

norhidana miswan berkata...

ns goreng pun layan jgk utk berbuka kak.... pastu jnji ada sampingan2 nya...
dana kan tak pandai balut samosa tuh kak... kadang dok lah tgk camne nk bt tp tak blh2 last2 mls nk bt samosa gulung jd mcm popia je

Norhayati Mohd Isa berkata...

Rajin che Da buat samosa tu..
Dah nak dekat berbuka lagi..
Kalau akak tu.. Samosa tunjuk lah nampak nya :)

cheq da berkata...

Buat sbb nk mkn

cheq da berkata...

Akak pun google jgk...

cheq da berkata...

Nk mkn kak..terpaksa buat..huhuhu

Nooriah Abdullah berkata...

nasi goreng anytime pun laris je cheqda
anak kaknoor suka bangat ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...