Jumaat, 24 Jun 2016

Menu 18 Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t
Menu semalam. Disebabkan ada post mortem PT3 dan SPM bidang Kemanusiaan maka terasa malas plak nk masak. Lantas suruh cik hubby tapau jea kat pasar ramadhan. Disuruhnya beli sedikit dan yang perlu tp dibeli mcm2 sampai nk habiskan pun susah.
Antaranya


Nasi 4 rasa..nasi dibeli untuk anak2 sebab nk beli nasi ayam tak de plak dijualnya.


Nasi kerabu plak dibelinya di dua gerai yang berbeza. Selain tu ditambah plak dengan nasi kukus serta laksa penang. Kuih plak dibeli biji nangka dan murtabak. Tgk camana nk hbskan...last2 buat bersahur plak. Sayang kalau tak makan.


Kerabu perut ala thai ni plak Cheq da buat sebab dah perut dah direbus semalam lagi.


Air plak bikin soda herb bila terjumpa daun pudina yg di tanam di sekolah. Ambil 2 3 tangkai untuk buat soda ni tp kurang mendapat sambutan sebab manis plak rasanya. Anak2 semua lebih sukakan air masak.
Alhamdulillah hari ni rasanya nk masak sebab hari Jumaat blk awal cuma menunya belum tau lg..nti google dulu baru dapat idea.

4 ulasan:

norhidana miswan berkata...

menu yg akak bt sndiri je menggoda hati... kerabu perut ngn soda tuh

Nooriah Abdullah berkata...

kerabu perut tu macam sedappp je ceqda
dok sini mmg teringin lah nak mkaan macam2
kalah orang ngidam hahaha

cheq da berkata...

Tulah pasal..huhuhu..xberbaloi beli

cheq da berkata...

Kak noor lama lg ker di rantau orang...nti boleh lah buat bila blk brunei

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...