Rabu, 4 Disember 2013

Banjir oh banjir..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Alhamdulillah semalam selesai sudah mengawasi peperiksaan spm 2013 dengan paper B.cina dan B.Tamil paper terakhir bg semua pelajar Smk Ringlet..Cameron Highlands.

Syukur jgk sebab hari ni pun kami sekeluarga telah berada di kampung. Bertolak semalam dari Ch,hujan dan kabus tebal menyukarkan suami memandu kereta.

Balik ke kampung plak,hujan lebat tak berhenti2. Memang la kalu dah musim kan. Kebanyakan di kebykan tempat telah dinaiki air. Bila dh musim ni nk basuh bj p jd malas..tkt tak kering..tambah2 kalu berada di kg ahli keluarga plak ramai..berebut plak nk memcuci baju dan berjemurkan. Sesi persekolahan akan bermula penghujung bln 12 nti jd boleh duk di kg lams sedikit tp kena bergilir2 la plak dengan rumah mentua. Nk bercuti hujan2 ni jd malas la plak. 

Ok la sebelum mengomel lebih2 dlm n3 tanpa sebrg resepi ni..rasanya lmbt cikit la n3 pasal mknan ni. Cheq da selitkan dengan gmbar semlm di YNZ Agrofarm yg terletak di Taman Sedia CH. Niat di hati nk pergi menjamu makanan tengah hari tapi bila smpai dh lewat..semua lauk dh hbs..kena bergerak cari kedai lain la plak. Layannn...







4 ulasan:

norhidana miswan berkata...

seronoknyer lah cheq da, org lain nk pg CH bercuti bkn main pyn tp cheq da mmg dok sana.... hari2 mcm cuti hari2 boleh petik stoberi...
itulah hujan2 nh sana sini dh banjir, nsb lah lum sampai kl lg... kalu kl hujan lbt 2hari berturut mmg sume cuti lah jwb nyer

cheq da berkata...

Time seronok seronok la dana tp ada jgk time tak seronok di ch..kereta kalu bsh jap jea kotor..he3

ZalinZalina berkata...

Mesti CH sejuk sangat sekarang ni ye CHeq Da...kak ina kalau sejuk sangat2 kak ina tak tahan..boleh beku pastu asik lapor aje..he he..

cheq da berkata...

Sejuk 2 sejuk la kak ina tmbh2 kalu akhir n awal tahun memang sejuk sgt..tp dah biasa dh kak ina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...