Isnin, 8 September 2014

Biskut Cheesecake

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Buat biskut ni hari Sabtu..cuti kan. Suami plak satu hari cibukkk pasal kejohanan basikal Cameron Highlands 2014. Ramai juga pesertanya dlm 2000 orang. Saya plak duk mengemas rumah dan layan anak2...kemas pun kemas dekat satu hari jgk.

Member plak datang ke cni sebab sekolahnya mengadakan ladap di sini. Teringat katanya nk mkn kek yg cheq da buat. Nk buat yg bakar ni malas la plak. Akhirnya teringat la biskut creaker yg cheq da beli berbulan2 yg lepas dan sememang terniat nk buat kek ni. Bahan semua dah ada cuma perlu godek resepi jea...akhirnya tertgk di blog Cik Apple...dah kaji maka prosesnya pun berlangsung la...memang cepat dan mudah jea.


Bahannya adalah 250g cream cheese
1/2 tin susu pekat
Susu segar utk celupkan biskut
1 bungkus biskut deluxe crackers
Sedikit nestum

Caranya putar creamcheese hingga lembut dan campurkan susu pekat. Putar sampai semuanya sebati.


Biskut yg tadi direndam sekejap dalam susu


susu mcm kat gambar kat atas ni..


Sapukan creamcheese dan ratakan dan susun sehingga hbs.


Taburkan nestum...kalu suka byk letak byk2.


Ni lah rupanya. Simpan di dlm peti ais


Ni plak rupa kek yg dipotong dan sedap di mkn di waktu sejuk..

7 ulasan:

Petak Bunga berkata...

lama dah rasa nk buat.. chese kat sini x jumpa2 lg.. kena g bandar lah nak mkn chese.. tak pun beli kek kat SR

Bbwana adienia berkata...

nilah chez kek yang senang mau buat kan cheq da..x perlu kukus atau bakar..terus ja siap..hihi..wana pun baru ja buat chez kek ni kemarin atas request sepupu..^_^

fazianbatrisyia berkata...

sedapnya...lama tak buat. bahan ada, tp malas. tak bole nak kata apa

:: Cik Viva :: berkata...

dah rasa kat rumah kakak aritu..sedap sngat..

inazamri berkata...

wow sedapnya.jumaat ni nak try buat la

norhidana miswan berkata...

mmg mudah nk bt nyer kan kak... rajin ngn tak je

chefgunawanjamil Obie berkata...

cheq da...dasyat...
best!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...