Rabu, 17 September 2014

Pizza Kak ina

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Kali ni buat pizza dengan resepi kak ina plak. Bkn apa malas nk guna breadmaker...guna tangan lagi mudah. Lagipun tak perlu nk tunggu step demi step. Uli jea..dah bercampur semua dan perap semua beres.




Doh pizza...by zalinzalina blogspot

Tepung Roti / High Protein    500 gram
Garam Halus      1 sudu kecik
Gula pasir    1 sudu kecik
Air suam        300ml
Yis kering       1 peket  (11 gram)

Air suam bancuh dengan gula dulu baru masukkan yis... biarkan sekejap bagi yis aktif....  pastu baru tuangkan ke dalam bekas tepung...

Minyak zaitun        2 sudu besar

* Kalau takde minyak zaitun, nak guna minyak jagung ke minyak masak lain pun boleh aje...

Uli sehingga tidak melekat...5 minit jea kata kak ina..hihihi

Utk topping boleh la letak apa sahaja
Cheq da letak sos speggeti kimball
Taburkan hirisan hotdog dan hirisan cendawan butang
Taburkan mozarella

Kalau nk tgk yang kak ina buat boleh klik di SINI

P/s:memang puas hati kalau buat sendiri..sampai boleh bagi kat jiran la plop...anak2 memang mkn sikit jea..lebihnya umi nya jgk yg kena mkn..terima kasih kepada kak ina yg sudi tunjuk step by step

1 ulasan:

Bbwana adienia berkata...

Best bila buat piza sendiri kan..suka nak tambah atau kurangkan ikut kesukaan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...