Selasa, 20 Januari 2015

Kim chi...Korea mari..

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Nampaknya semakin hari semakin sibukkkk sampai ter update blog ini.
Minggu ni agak kepenatan sebab dah pun bermula latihan rumah sukan untuk merentas desa peringkat sekolah. Balik pun dah petang2, kenalah siapkan makan minum suami dan anak2 plak. Malam plak tak sempat pukul 10 dah lena. Maklumlah usia pun dah meningkat..tenaga dah tak macam muda dulu.


Oklah berbalik kepada cerita hari ini. Disebabkan duk asyik melayan cerita Korea, sampai termimpi2 nk cuba kim chi ni. Entah cam mana lah rasanya.
Selepas bertanyakan kepada Cheq Sue camana nk buat kim chi ni...dia terus maklum ada kim chi yang betul2 original yang dibeli masa dia melancong ke Korea bulan lepas.
Aduh pucuk dicita ulam mendatang...dia kata ada kat rumah kim chi ni kalau nak rasa. Apa lagi, Cheq da pun suka lah. Akhirnya dapat jugak merasa kim chi ni..ni betul betul tau bukan tipu tipu..original from Korea.
Bila dah rasa..hohoho..rasa cam sayur kubis cina yang dijeruk. Masam2 dan rasa pedas sedikit.
Bila dah rasa kim chi...puas hati akhirnya tak payah pi Korea pun dah boleh rasa kim chi ni.
Apa2 pun terima kasih to Cheq Sue..dia pun dah pandai buat kim chi ni..berkat belajar di Korea.

19 ulasan:

mardiana abu darin berkata...

Hihihii...x pernah cuba lagi.....Kim chi....

Kayu Manis berkata...

rezeki ye, pucuk di cita ulam mendatang..
knor pernh tgok.. blum pernah rasa lgi...

cheq da berkata...

Nti boleh cuba..resepinya ada di internet

cheq da berkata...

Oklah kak..sedap la jgk..rasa jeruk2 gitu

Acik Erna berkata...

che da makan macam tu je ke..makan dengan nasi kimci tu

umi's cup cake berkata...

adoyai..kim chi dah jangkit ke sini ke..ish..nanti nak pergi cari gak la...

Bbwana adienia berkata...

wah bestnya cheq da dapat makan kimchi ori..untung la..bagusnya cheq sue kan.. :D

iryanty ahamad berkata...

tekak yan tak boleh masuk....setakat ni takoyaki ajelah yang dah rasa itu pun cicah dengan sos cili

cheq da berkata...

Sebenarnya mkn dgn nasi la acik ena..mana nk telan kalu mkn dia saja..jeruk mangga boleh la..hihihi

cheq da berkata...

Dah rasa..lepas ni xmengidam dah umi..hihihi

cheq da berkata...

Rezeki..bagus jgk ada teman2 pi korea ni..

cheq da berkata...

Akak pun suka takoyaki tu...hhmmmm teringat la plak..hihihi

Yana Shaiful berkata...

nk mintak jgk lah dgn cheq sue hihii
dh lama plan nk bt sndiri kim chi ni tp tak terbuat lg ^__^

zila norazila berkata...

Salam dik..amboi dh Ada mknn Korea..sjk akk LMA x singgh..he her.dpt bygkn rasanye..

cheq da berkata...

Entah kalau kita buat jd rasa lain..nk kata sedap tu tak la yana tp boleh lah..hihihi

cheq da berkata...

Wslm kak zila..sy pun xsmpt nk buka cerita blog hari2..masa xcukup agak letih memanjang

Nooriah Abdullah berkata...

salam cheqda, ingtkan cheqda buat sendiiri jeles kaknoor ni hahaha

cheq da berkata...

Korea mari kak noor..nasib ada gak rezeki dr cheq sue

Najib Ariyan berkata...

suka dia.... tapi saya kurang suka makanan masam... saya pernah rasa kimchi nih... macam lada dia tak masak pun ada kan...

hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...