Sabtu, 9 November 2013

Cerita 'Ganu' kiterrr....

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.
N3 kali ni bukan n3 masakan tapi n3 mengenai percutian Cheq da ke Terengganu pada cuti 4hb 11 yang lalu. Sebenarnya tidak merancang ke sana tetapi memandangkan cuti agak lama maka terjadi plan ni.
Pada mula Cheq da dan suami nk ke Langkawi tp bila call kawan yg berada di Kedah,dia kt tak payah la pi sekrg..musim hujan nk berjalan p xbest. Pas 2 tukar plak plan nk ke Melaka. Tak jadik la plak..agak2 ni cam kes cheq sue yg nk ke PD tak jadi.


Masjid Kristal sememang cantik jea memandangnys..rasa tak puas nk bergambar di sini.



Pada Khamis pg..kakak ipar plak call,katanya nk buat majlis cukur jambul anak di kg. Maka segala perancangan pun terkubur begitu sahaja. Nk kata sedih 2 sedih la jgk sbb tahun ni..tak bercuti ke mana2 pun..asal cuti je mesti blk ke kg. Memandangkan dh lama merancang nk ke Terengganu..suami pun kata tak pe la kita ke ganu jea la..boleh pi blk hari jea. Apa lagi Cheq da setuju jea la.


Selepas 2 hari di rumah mentua,tiba giliran blk ke rumah cheq da. Kami pun beritahu la nk ke ganu..kebetulan kakak pun cuti sempena bola pasukan Kelantan yg dapat ke final..kami pun bercadang ke sana bersama2 dgn ibu cheq da. Pi pun cukup sebuah kete saja.Sasaran adalah ke Masjid Kristal,Pasar Payang,Pantai Batu Buruk dan juga makan ikan celup tepung atau ICT di Seberang Takil.

Ini plak Pasar Payang..sebenar nk kt pi shopping tak jgk.Cheq da hanya beli 2 pasang baju anak2 dan magnet untuk dihadiahkan kepada kakak dan kawan2. Di pasar ni..tidak dapat tawar menawar..bila penjual meletakkan harga begitu..begitu la perlu dibayar. Selepas 2 tak lupa jugak kami memveli keropok lekor di hadapan masjid putih. Beli kat citu sbb suami biasa ke sini sewaktu dia menyambung pelajaran kdp di Terengganu.


Yang ni plak jalan perjalanan blk,kami singgah di Seberang Takir untuk menikmati ict..tapi malangnya kami memilih gerai yg agak kureng sedap..pe2 pun mkn jgk sampai kenyang..last2 dah tak boleh dah bersama2 dengan abc yg agak manis bg cheq da.
Oklah ni jea la n3 pada kali. Nanti jalan lupa untuk membaca n3 percutian di tempat yg lain pula yg tak pasti bila nk bercutinya.

7 ulasan:

ZalinZalina berkata...

Kak ina tak pernah sampai lagi ke Trengganu...teringinnya nak pegi :)

Cheq Sue berkata...

in sha allah... ada cuti jaga exam ni nak g trg jgk.. jeles!

cheq da berkata...

Banyak tempat yg boleh dikunjungi di terengganu..pegi jangan tak pegi

cheq da berkata...

Banyak tul tempat nk g..he3..sempat ke x ni?

mala berkata...

sebelah pantai timur cuma pernah sampai ke kuantan dan cherating. teringin sangat nak pi terengganu.

zila norazila berkata...

Akk dh brthun x ke tggnu..x pernh lg jejk ke madjd tu..bestnye..nie dh ada bby kecik mmg x bjln le jwbnye.he hee

cheq da berkata...

Tak pe akak 2ggu bb besar boleh la nk berjln2..musim hujan panas sekrg xsesuai utk bb..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...