Ahad, 9 November 2014

Roti Uli Tangan

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Hari n3 kedua masukkan resepi roti. Biasanya kalau buat roti..cheq da selalu guna breadmaker. Senang dan mudah. Minggu lepas sebab teringin sangat nk mkn roti..so cheq da ke blog kak ina..bkn apa tepung roti pun ada dlm 250gm jea. Tambahan pula kak ina kalau dia buat roti dia selalu uli tangan jea. Maka..cheq da pun copy paste resepinya la.



Cheq da tak letak inti apa2 pun..just buat kosong jea..sedap cicah dengan air kopi panas..hihihi
Hasilnya dapat la dalam satu loyang. Bila buat sendiri ni rasa puas hati la nk sikit. Tambahan pula bila kita mkn masa masih panas..sedap. Cheq da tabur bijan nk suruh nmpk sedap lagi..



Resepinya Cheq Da linkkan ke blog Kak ina yea
DI SINI. Kat situ siap ada step by step lagi. Terima kasih kepada kak ina yg tidak jemu berkongsi resepi step by step nya.

12 ulasan:

Bbwana adienia berkata...

Senang kan buat roti resepi Kak Ina..bab pun suka bt guns resepinya..gebu dan cantik ja kjadian roti

umi alya berkata...

Cheq da tinggal di CH ke? lain kali boleh order jika ke sana..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Sedapnya cheq da... akak dah lama teringin buat roti sendiri ;)

mama sara nur berkata...

assalam
gebusnya, suka tgk org wat roti
sedappp cicah air nih

cheq da berkata...

Tulah bb..mudah dan cepat

cheq da berkata...

Nmpknya cam tu la...masih dikehendaki berkhidmat di sini..huhuhu

cheq da berkata...

Cuba lah kak....resepi ini tak mengecewakan

cheq da berkata...

Wslm...nti boleh cuba jgk...lg puas hati buat sendiri

ruslanafiq berkata...

Assalamualaikum.. Salam kenal cikgu. Terima kasih jenguk 'rumah' saya. Saya follow sini 😀

Abang Bear berkata...

salam... ada juga breadmaker tu kat rumah tapi tak reti guna... hsemate pernah buat roti dua kali tapi nampaknya tak sesedap yg kat kedai... so skrg nak roti main beli jer

Kayu Manis berkata...

nmpk gebusnya

:: Cik Viva :: berkata...

harini pun makan roti homemade macam ni jugak..kakak officemate yang buat..memg gebu lah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...